Проект
"Вивчаємо та реалізуємо свої права та обов’язки"
Актуальність проекту. На даному етапі формування громадянського суспільства в нашій державі на чільному місці знаходиться проблема виховання громадянина України, здатного жити в правовій державі.
Основою демократичного ладу в правовій державі є людина, для якої демократія є природним середовищем задоволення її особистих та суспільних запитів.
Сучасна демократія вимагає від особи не лише знання правових основ, законів та законодавчих норм, а й політичної активності, усвідомлення нею власної ролі і значення у житті суспільства та відповідальності за долю своєї держави.
Питання правової освіти та правового виховання учнів особливо актуальне у зв'язку з тим, що недавно прийнятий кримінально-процесуальний кодекс, який передбачає в нашій країні створення дитячих судів, що розглядатимуть справи неповнолітніх, яким виповнилося одинадцять років. Отже, є потреба серйозно зайнятись правовим вихованням як у старших так і у молодших класах школи.
Необхідність проблеми правового виховання школярів на сучасному етапі, крім цього, зумовлена наступними основними факторами:
по-перше, однією із сторін всебічного розвитку особистості є наявність у неї високої культури поведінки, адже не можна вважати фізично здорову людину культурною, коли вона, маючи ґрунтовні знання, добре працюючи або навчаючись, порушує норми моралі чи законів;
по-друге, в Україні спостерігається тенденція зростання дитячої злочинності.
Тому здійснення правовиховної роботи з учнями є доцільним з перших днів перебування їх у школі.
Мета: ознайомити дітей зі своїми правами, і не менш важливо їх обов’язками.
Завдання:
• організація роботи щодо вивчення дітьми Конвенції ООН про права дитини, відповідних законів України;
• налагодження співпраці з державними органами, які опікуються захистом прав дітей;
• організація роботи комісій з питань захисту прав дітей у навчальних закладах, районних, міських органах дитячого самоврядування;
• створити дитячу громадську приймальню (хоча б на інтернет ресурсах);
• поширення серед учнівської дітей та учнівської молоді інформації про роботу дитячої громадської приймальні;
• формування вмінь використовувати отримані знання на практиці.
Терміни проведення: вересень-грудень 2014 року. (передбачено, що дитяча громадська приймальня продовжує свою роботу після завершення проекту)
Етапи реалізації
І етап (вересень-початок жовтня 2014)
• проведення опитування серед учнів 5 – 11 класів на тему: «Право в моєму житті»;
• підготовка до проведення відео-уроків або театралізованих вистав для учнів 1-4 класів на тему: «Знай свої права та обов’язки змалку»;
• підготовка до проведення відео-уроків, тренінгів тощо для учнів 5-11 класів на тему: «Як часто я порушую права інших», «Як часто я не виконую свої обов’язки»;
• підготовка до проведення конкурсу малюнків «Якими я бачу свої права в майбутньому»;
• підготовка до проведення для учнів старшої школи КВК на правову тематику;
• збір даних для відкриття дитячої громадської приймальні (налагодження співпраці з спеціалістами, визначення відповідальних за контролювання роботи дитячої громадської приймальні);
• підготовка до проведення квестів, брейн-рингів серед учнів 9-11 класів на тему «Я знаю свої права та обов’язки».
ІІ етап (кінець жовтня-грудень 2014).
• проведення відео-уроків або театралізованих вистав для учнів 1-4 класів на тему: «Знай свої права та обов’язки змалку»;
• проведення відео-уроків, тренінгів тощо для учнів 5-11 класів на тему: «Як часто я порушую права інших», «Як часто я не виконую свої обов’язки»;
• проведення конкурсу малюнків «Якими я бачу свої права в майбутньому»;
• проведення для учнів старшої школи КВК на правову тематику;
• проведення квестів, брейн-рингів серед учнів 9-11 класів на тему «Я знаю свої права та обов’язки»;
• відкриття дитячої громадської приймальні та поширення інформації про її роботу;
• підготовка до проведення круглого столу на тему: «Порушення прав людей. Можливі вирішення проблемних ситуацій», «Причини скоєння злочинів. Запобігання скоєнню злочинів. Можливі наслідки правопорушень» за участю учнів 10-11 класів, вчителів, психологів, соціальних педагогів, представників правоохоронних органів.
ІІІ етап (грудень 2014)
• проведення круглого столу на тему: «Порушення прав людей. Можливі вирішення проблемних ситуацій», «Причини скоєння злочинів. Запобігання скоєнню злочинів. Можливі наслідки правопорушень» за участю учнів 10-11 класів, вчителів, психологів, соціальних педагогів, представників правоохоронних органів.
• висвітлення проекту в ЗМІ та на сайті обласної ради дітей Київщини;
• підведення підсумків організаторами проекту.
Налагодження партнерських відносин:
– вчителі правознавства;
– психологи;
– соціальні педагоги;
– представники правоохоронних органів;
– соціальні служби;
– правові громадські організації;
– служби у справах неповнолітніх;
– управління юстиції
– тощо.
Презентація результатів діяльності:
– Сайт та група в соціальній мережі ВКонтатке обласної ради дітей Київщини;
– Матеріали на веб-сайтах соціальних служб, правоохоронних органів, громадських організацій;
– Роздаткові буклети, листівки, плакати;
– Публікації у газетах та журналах області, районів (міст), навчальних закладів.
Очікувані результати:
• підвищити рівень обізнаності учнів про свої права та обов’язки;
• навчити школярів не порушувати права інших;
• розвивати роботу дитячої громадської приймальні;
• сформування вміння використовувати отримані знання на практиці.
Залишити відповідь