Проект
«Школа лідерів самоврядування дітей та учнівської молоді»
Мета: забезпечити постійний професіональний ріст дітей-лідерів та координаторів, їх інформованість щодо нормативної та методичної бази діяльності органів самоврядування дітей та учнівської молоді.
Завдання:
• організація та систематичне проведення навчальної сесії обласної Школи лідерів;
• створення системи навчання дітей-лідерів та їх координаторів;
• організація та проведення виїзної сесії для навчання команд лідерів регіонів області;
• робота заочної Школи лідерів через мережу Інтернет.
Види діяльності
Опитування та анкетування
(готуються й аналізуються спільно зі спеціалістами)
Орієнтовна тематика:
• такі, що розкривають потреби у навчанні, інформації, методичних матеріалах;
• такі, що допоможуть проаналізувати результативність діяльності обласної та регіональних шкіл лідерів;
• такі, що визначають готовність дорослих чи дітей увійти до команди організаторів діяльності шкіл лідерів у регіонах.
Відповідальні: комісія преси та інформації, організаційний комітет.
Налагодження партнерських відносин
Можливі партнери:
1. Державні та недержавні структури, заклади, організації:
• управління та відділи освіти і науки;
• управління у справах сім’ї та молоді;
• соціальні служби молоді;
• тренінгові центри; центри підтримки творчих ініціатив;
• дитячі та молодіжні громадські організації;
• спілка підприємців;
• комерційні структури.
2. Спеціалісти: педагоги, психологи, соціальні педагоги, юристи, журналісти, економісти.
3. Батьки.
Відповідальні: комісія партнерства та міжнародних відносин, організаційний комітет.
Навчання організаторів та учасників проекту
Форми навчальної діяльності:
Орієнтовна тематика:
1. Дискусії.
• «Хто в школі господар?»
• «Учнівське самоврядування — міф чи реальність?»
• «Учнівське самоврядування — незалежність чи підпорядкованість?» тощо.
2. Тренінгові заняття.
2.1. Основи лідерства:
– «Особистість лідера»
– «Імідж лідера»
– «Вміння і навички лідера»
– «Лідер — душа колективу»
– «Відповідальність. Авторитет».
2.2. Життєвий успіх:
– «Проектування моделі УСПІХУ»
– «Проектування моделі ГАРМОНІЇ»
– «Побудова траєкторії життєвого успіху»
– «Поняття «життєвий успіх», його складові».
2.3. Організаторська майстерність:
– «Зацікавити…»
– «Зібрати у команду…»
– «Згуртувати…»
– «Організувати роботу…»
– «Зацікавити, переконати, залучити до партнерства…»
– «Надання консультації та практичної допомоги…».
2.4. Організаційні моменти у підготовці заходу:
– «Розробка ідеї. Складання сценарію»
– «Підбір команди. Розподіл доручень»
– «Важливі дрібнички організатора»
– «Коло успіху».
2.5. Ділове спілкування:
– «Секрети ділового спілкування»
– «Як підготувати публічний виступ»
– «Основи ділового етикету»
– «Висвітлення результатів»
– «Увага! Ви в ефірі!».
2.6. Зв’язки з громадськістю:
– фокус-група;
– громадські слухання;
– самопрезентація;
– моніторинг.
3. Проблемні лабораторії.
Орієнтовна тематика засідань:
• «Що ми можемо самі»
• «Кого запросити до команди»
• «З ким співпрацювати»
• «Як розбудити «сонних»
• «Розвиваємось духовно»
• «Росте лідерська зміна»
• «Моя школа — найкраща»
• «Єдиний шкільний колектив»
• «Толерантність у шкільному колективі»
• «Порушення прав дітей»
• «Порушення прав педагогів»
• «Людська гідність»
• «Агресивність. Байдужість. Самотність»
• «Дитячі та молодіжні газети і журнали»
• «Дитячі телепрограми»
• «Радіоновини «Говорить молодіжний радіоканал»
• «Робота прес-центрів»
• «Дитячі кореспондентські пункти. Власні ЗМІ».
4. Творчі лабораторії.
Орієнтовна тематика:
• «Фірмовий стиль організації»
• «Нові традиції колективу»
• «Шляхи духовного єднання членів колективу»
• «Зміст роботи клубу «Тет-а-тет»
• «Розробка логотипу та слогану»
• «Створення гімну, пісні»
• «Дизайн роздаткових та іміджевих матеріалів»
• «Моделі одягу лідерів дитячого та молодіжного самоврядування».
5. Проектні лабораторії.
Питання розробки, організації, впровадження, аналізу та підсумків діяльності та реалізації проектів відповідно до визначених програм діяльності.
6. Майстер-класи.
Цільові групи:
• координатори та організатори діяльності органів самоврядування дітей та учнівської молоді;
• голови районних та міських органів самоврядування дітей та їх заступники;
• голови кожної окремої комісії;
• відповідальні за проекти;
• відповідальні за програми;
• відповідальні за організацію окремих заходів.
Відповідальні: комісія загальної середньої та позашкільної освіти, організаційний комітет.
Організація і проведення культурно-масових заходів
Орієнтовний перелік заходів:
1. Посвята у слухачі Школи лідерів.
2. Конкурсно-розважальні програми:
• «Шлях до життєвого успіху»
• «Я — лідер!»
• «Ми — команда!»
• «Лідерський супертетріс»
• «Творчими лабіринтами до скарбу»
• «Танцювальний марафон «Старт-тінейджер».
3. «Велике лідерське вогнище» або «Вечірня свіча».
4. Творчі вечори за участю лідерів самоврядування, дітей та учнівської молоді тощо.
Відповідальні: комісія культури та дозвілля, організаційний комітет.
Презентація результатів діяльності
Орієнтовний перелік форм презентацій:
• інформаційні матеріали, методичні матеріали, рекомендації (статті у ЗМІ, власні газети, журнали, веб-сайт, книги, брошури, буклети, плакати, листівки, календарики тощо).
Відповідальні: комісія преси та інформації, організаційний комітет.
Залишити відповідь