Проект
«Дитяча громадська приймальня»
Мета: надати допомогу дітям та учнівській молоді у захисті їх прав та інтересів, а також у вирішенні проблемних ситуацій.
Напрями діяльності:
• надання можливості дітям отримати консультацію (як відкриту, так і анонімну), поділитися проблемою, наболілим (психологічно розвантажитися), отримати пораду як щодо питань захисту прав дітей, так і питань, що стосуються будь-яких сфер діяльності роботи органів самоврядування дітей та учнівської молоді;
• поширення знань серед дітей та підлітків про права та шляхи їх захисту;
• захист прав та інтересів дітей в конкретних питаннях;
• зменшення кількості самогубств, звертання до наркотичних засобів, бродяжництва тощо;
• вироблення у дітей та підлітків віри у можливість і реальність захисту своїх прав та інтересів.
Завдання:
• укладання угоди про співпрацю зі спеціалістами-консультантами;
• підбір і навчання групи зацікавлених підлітків;
• випуск пам’яток, листівок та іншої друкованої продукції профілактичного та інформаційного спрямування;
• розробка, випуск і систематичне оновлення рубрики Дитяча громадська приймальня» на веб-сайті обласної ради дітей Київщини;
• випуск постійної рубрики для дітей та підлітків у інформаційно-методичному віснику «Лідер-клуб», у газеті Школа самоврядування» та інших засобах масової інформації тощо;
• розробка та реалізація тренінгів, ділових ігор, масових заходів, конкурсів на тему, яка найчастіше піднімається дітьми та підлітками.
Види діяльності
Опитування та анкетування
(готуються й аналізуються спільно зі спеціалістами)
Орієнтовна тематика:
• «Чи знаю я свої права та обов’язки»
• «Які мої права порушуються найчастіше»
• «Шляхи захисту моїх прав та інтересів»
• «Які права інших людей порушую я»
• «Як я ставлюсь до своїх обов’язків».
Відповідальні: комісії преси та інформації, з питань захисту прав дітей та допомоги у проблемних ситуаціях
Варіанти звернення:
• лист поштою;
• електронна пошта;
• телефонний дзвінок;
• особистий візит;
• лист до редакції;
• зустріч на форумі веб-сайту.
Механізм допомоги:
• консультації по телефону;
• письмова відповідь на листи;
• лобіювання інтересів певних категорій дітей через відповідні комісії ради дітей;
• підготовка і рух необхідних документів, контроль за вирішенням питання;
• просвітницька діяльність (профілактичні заходи: роздатковий матеріал, радіопрограми, інформація на сторінках газет, сайт в Інтернеті, тренінги, ділові ігри та інше).
Налагодження партнерських відносин
Можливі партнери:
• психологи;
• соціальні педагоги;
• юристи;
• лікарі;
• спеціалісти управління освіти і науки;
• спеціалісти служби у справах неповнолітніх;
• спеціалісти кримінальної міліції у справах неповнолітніх;
• спеціалісти соціальних служб для молоді.
Відповідальні: комісії партнерства та міжнародних відносин, з питань захисту прав дітей та допомоги у проблемних ситуаціях
Навчання організаторів та учасників проекту
Форми навчальної діяльності:
• навчальні, психологічні тренінги;
• ділові та рольові ігри;
• робота команд молодих лідерів-консультантів, які працюватимуть у дитячій громадській приймальні.
Відповідальні: комісії загальної середньої та позашкільної освіти, з питань захисту прав дітей та допомоги у проблемних ситуаціях.
Презентація результатів діяльності
Орієнтовний перелік форм презентацій:
• рубрика на сторінках веб-сайту, у газеті «Школа самоврядування», в інших засобах масової інформації;
• роздаткові інформаційні матеріали, плакати, пам’ятки.
Відповідальні: комісії преси та інформації, з питань захисту прав дітей та допомоги у проблемних ситуаціях
Залишити відповідь