Головна » Конкурси / ігри » Ділові ігри в шк …


Ділові ігри в школі учнівського активу «Лідер»

І. Групові форми знайомства, встановлення відносин в групі

«Перше знайомство» (зоровий метод)

Учасники працюють в парах. Перш, ніж назвати своє ім’я, слухачам пропонується подивитись один на одного і всміхнутись.

«Снігова куля» (слуховий метод)

Учасники стоять в колі. Представляються по черзі, наприклад: «Мене звуть Олександр. Я люблю читати книги». Наступний учасник, методом «снігової кулі», повторює: «Олександр, любить читати» і заявляє про себе: «Тетяна, люблю музику». Гра йде далі так само по колу.

«Хвилина мого життя» (поєднання слухового і зорового методів)

Учасники записують щось цікаве про себе. Ведучий, викладач збирає описи, формує сторінку «Хвилина мого життя». Наступне заняття, збір починається з цієї сторінки. Отримана інформація прискорює знайомство в групі, дає змогу швидше запам’ятати кожного.

«Паперові літачки» (поєднання зорового і кінетичного методів)

Слухачі записують своє ім’я на паперовому літачку. Запускають їх. Всі учасники вибирають собі один літачок і знаходять його господаря. Цей учасник може бути партнером для роботи в парі.

«В якому ти образі» (поєднання слухового і зорового методів)

Учасники по колу розповідають про свій образ. Це може бути асоціація з квіткою, твариною, предметом, казковою істотою, природою, фруктом і т.д. У цій грі важливо не тільки сказати в якому ти образі, а й чому це так.

«Продовж фразу»

Учасники, знайомлячись, стоять в колі. Потрібно представитись, а потім звертаючись до сусіда, продовжити фразу: «Мені приємно знайомитись з тобою, тому що…»

«Чому мені подобається мій сусід»

Учасники по колу говорять по черзі: «Мені подобається мій сусід (називається ім’я) за його (називається риса характеру, ознака зовнішності)»

ІІ. Планування роботи в учнівському об’єднанні

Мета: Розвивати творчі здібності учнів, вчити придумувати різноманітні справи, цікаво планувати та організовувати діяльність учнівського колективу.

Майстерня КТД

Хід гри

1. Учасники діляться на команди

2. Представники команди беруть по одній картці з трьох груп

І група – герой, предмет, явище (лицар, малюк, красна дівиця, козак, кенгуру, дзеркало, комп’ютер, телефон, телевізор, весна, комета, вулкан, природа)

ІІ група – ознака (великий, веселий, відважний, засніжений, теплий, дощовий, зірковий, космічний, морський, гірський)

ІІІ група – форма справи (аукціон, змагання, ділова гра, естафета, інтелектуальна гра, концерт, вечір, ранок, подорож, КВК, конкурс)

3. Протягом визначеного часу командам потрібно спираючись на вибрані картки дати назву справі. (Наприклад: з карток «Козак», «Дощовий», «Естафета» можна придумати назву і провести такий захід: «Козацька естафета в дощовий день»)

4. Представники команд виступають по черзі і розповідають про свою справу за планом:

· Назва справи

· Для кого вона проводиться (категорія, вік учасників)

· Де і коли вона проводиться

· Хто її організовує

· Дати короткий зміст справи

· Довести, що вона корисна, цікава, нова, весела.

5. По бажанню учасників Майстерні всі пропозиції можуть оцінюватись балами, жетонами, очками, аплодисментами.

6. Найбільш цікаві справи включаються до плану роботи.

лицар

малюк

красуня

козак

кенгуру

дзеркало

 

комп’ютер

телефон

телевізор

весна

великий

 

веселий

відважний

засніжений

теплий

дощовий

 

зірковий

космічний

морський

гірський

аукціон

 

змагання

фестиваль

естафета

інтелект. гра

концерт

 

вечір

ранок

подорож

конкурс

 

Банк ідей

(Можна проводити з використанням антуражу: циліндр, краватка для банкіра; гонг, молоток для проголошення часу; бланки для вкладів; кольорові картки)

1. Визначення ролей учасникам:

· Банкір – веде гру

· Касир – допомагає оцінювати вклади

· Вкладники – подавачі ідей

· Обліковці – підраховують кількість балів, жетонів, карток, грошових знаків

· Експерти – слідкують за ходом гри, питаннями, направляють гру

2. Вкладники беруть у касира бланки і заповнюють (записують ідеї та справи)

3. Банкір запрошує всіх пройти в «банк», перевіряє платоспроможність (конкурс, питання, вікторина на знання справи: чи знають гравці принципи планування, програму роботи учнівського колективу, напрямки роботи)

4. Експерти контролюють хід гри, надають можливість вкладникам по черзі представляти свої «вклади» (пропозиції). Вкладникам можна задавати питання по ходу представлення.

5. По закінченню представлення йде оцінювання ідеї-вкладу (картками, жетонами, грошовими одиницями).

· Червона картка (50 грошів) – згоден, ідея гарна, підтримую.

· Зелена (25 грошей) – ідея хороша, але вимагає доопрацювання.

· Синя (10 грошей) – над ідеєю потрібно серйозно працювати.

6. Найбільш цінні вклади заносяться до плану роботи.

7. Після закінчення гри бланки вкладів зшиваються в книгу, а в ході проведення нових справ використовуються в роботі.

Коло ідей

1. Поділити учасників га групи, дати завдання щодо вирішення тієї чи іншої проблеми, організації тієї чи іншої справи.

2. Коли групи завершують обговорення та виконання завдання, попросити кожну групу представляти лише один аспект з вирішуваної проблеми. Продовжуючи по колу, запитувати кожну групу, доки не вичерпаються відповіді.

3. Так само по колу обговорювати всі аспекти пропонованої справи.

4. Представлення справи можна робити за планом:

– Назва заходу?

– Навіщо проводиться справа?

– Де проводиться захід?

– Для кого? (адресність програми)

– Коли? ( час проведення)

– Чим? (технічні ресурси, інші засоби, обладнання, реквізит)

– Вибір форми реалізації проекту? (жанр)

– Власне проектування заходу: реклама, вступний блок, ігромодуль, фінал.

· Такий метод гри дає змогу кожній групі обмінятися всіма результатами своєї роботи, уникаючи ситуації, коли перша група, що виступає, подає всю інформацію.

· Цей метод добре спрацьовує для створення списку ідей.

Аукціон ідей

Одні мікро групи ідеї висувають і «продають», а інші групи – купують. «Ціна» ідеї визначається кількістю балів. Кращою визнається ідея, що дістала високий сумарний бал.

Інший варіант «аукціону» – без балів. Мікро група чи окремий учасник висувають ідею, а аукціонер пропонує удосконалити або продовжити її. Аукціон продовжується доти, доки не вичерпаються ідеї-поправки.

ІІІ. Вибори членів учнівської ради, вибори голови учнівського об’єднання

Мета: Вибори членів учнівської рада, визначення обов’язків, вибори голови учнівського об’єднання.

Учасники: Кандидати в члени учнівської ради, учні школи.

Форми роботи: Аукціон, конкурсна програма з використанням «Мікрофону», «Кола ідей»

Попередні завдання для груп, класів, загонів:

· Вибрати та висунути кандидата в члени учнівської ради.

· Допомогти кандидату розробити програму-завдання для його особистої роботи в учнівській раді та програму-завдання для удосконалення роботи учнівського колективу в цілому.

· Підготувати слоган-кричалку для підтримки свого кандидата.

Напрямки, що рекомендуються для передвиборчих програм:

· Права та обов’язки членів учнівського об’єднання.

· Організація масових справ.

· Спорт, здоровий спосіб життя.

· Екологія.

· Доброчинні справи.

· Сфера розваг.

Конкурсна програма

1 конкурс – Представлення-рекомендація класами своїх кандидатів.

2 конкурс – Аукціон з залом «За кого ми голосуємо» (якості президента, голови)

3 конкурс – «Показуха».

· Показати за допомогою жестів, міміки певне слово, явище, образ.

· Зрозуміти таке ж показане дійство.

4 конкурс – «Асоціація»

· З елементів картинки скласти єдине ціле.

· Провести асоціацію з певними картинками.

5 конкурс – «Організація» – вміння керувати людьми.

· З певної кількості осіб (7-10) побудувати геометричні фігури, літери, орнамент.

· Організувати та провести міні-конкурс, гру, вікторину з учнями школи – учасниками програми.

6 конкурс – «Зібраність»

· Лічба від 1 до 50, де всі числа, що містять у собі 3 чи кратні 3 – заміняються фразою «Я – президент».

7 конкурс – Представлення кандидатами своїх передвиборчих програм.

8 конкурс – «Прес-конференція» – Запитання кандидатам, щодо їх передвиборчих програм та організації ними роботи учнівського колективу.

Вибори голови учнівського колективу відбувається методом загального таємного голосування. До складу учнівської ради автоматично входять всі інші кандидати від класів. Визначення обов’язків між ними відбувається в середині учнівської ради.

ІV. Вибори шкільного прес-центру, створення макету шкільної газети

Ділову гру можна проводити в кілька етапів.

1 етап – «Як ви яхту назвете, так вона і попливе».

Мета: Придумати назву газети.

Учасники: Всі учні школи, об’єднання.

Форми проведення: «Скринька побажань – аукціон», «Захист проектів від груп, класів», «Мікрофон».

2 етап – «Добре, коли в газеті…»

Мета: Набір можливих рубрик майбутньої газети, їх представлення, захист ідей. Визначення кращих рубрик.

Учасники: Представники класів, груп; редколегії класів; учні об’єднання за бажанням.

Форми проведення: «Коло ідей», «Аукціон ідей», «Мікрофон», «Мозкова атака», «Магазин».

3 етап – «Хто в газеті головний?»

Мета: Визначення кількості членів прес-центру, визначення складу прес-центру. Вибір кандидатів на посади в прес-центрі, вибори голови прес-центру.

Учасники: Представники класів, груп; редколегії класів; учні об’єднання.

Форми проведення:

1. Визначення кількості членів прес-центру, визначення складу прес-центру. – «Хто, хто на шпальтах живе?». – «Коло ідей», «Мікрофон», «Аукціон професій».

2. Вибір кандидатів на посади в прес-центрі, вибори голови прес-центру. –Представлення групами, класами своїх кандидатів до прес-центру, самовисування. – Конкурсна програма для кандидатів у члени прес-центру.

Конкурсна програма

Конкурс 1 – «Ораторське мистецтво» – Візитка «Жив був я…»

Конкурс 2 – «Професійні якості» – Назвати 10 ознак якісної цікавої газети, назвати 10 якостей ділового члена прес-центру (можливий варіант поєднання 1 і 2 конкурсів).

Конкурс 3 – «Прямий ефір: Запитуйте, відповідаємо» – Запитання до кандидатів.

Конкурс 4 – «Інформаційний випуск новин» – Кандидати працюють в залі. Завдання: за 5 хв. Зібрати найбільшу кількість новин щодо подій, які відбулися останнім часом в класах, школі. Переможець визначається за найбільшою кількістю новин. Повідомлення, що повторюються, викреслюються в усіх кандидатів.

Конкурс 5 – «Інтерв’ю». Кандидати по черзі на сцені беруть інтерв’ю в осіб, які їм запропоновані організаторами програми.

Конкурс 6 – «Літературний редактор»

· Кандидатам пропонуються тексти з граматичними та синтаксичними помилками. Завдання: за 3 хв. – виправити його.

· Пропонуються рими. За певний час потрібно скласти вірш.

· Пропонуються слогани відомих фірм. За певний час потрібно відгадати кому вони належать. (Наприклад: «Ресторан для всієї родини – МакДональд).

Конкурс 7 – «Художній редактор»

· Учасникам пропонуються листи кольорового паперу, ножиці, клей, за допомогою яких вони мають за певний час скласти малюнок, орнамент для майбутньої газети.

· За певний час потрібно оформити, написати, намалювати назву газети та заголовки основних рубрик.

· Малюнком потрібно розрекламувати певну подію, певну страву шкільної їдальні, певну книгу з бібліотеки тощо.

Підведення підсумків конкурсів може проводитись за певною кількістю балів, за кольором жетонів, за кількість жетонів, що їх отримують кандидати. Визначення обов’язків серед членів прес-центру може відбуватись за визначенням переможців у професійних конкурсах. Призначення головного редактора газети чи голови прес-центру можна проводити методом голосування серед членів прес-центру або ним стає кандидат, що набрав найбільшу кількість балів за сумою всіх конкурсів.

Підготувала: Чава Тетяна Дмитрівна,
координатор Тращанського району

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

ten + 17 =