[ST-breadcrumb]


Тест “Оцінка комунікативних і організаторських здібностей”

Тест для дітей старшого шкільного віку
"Оцінка комунікативних і організаторських здібностей"

(за Б.О. Федоришиним)”

Інструкція: Вам потрібно відповісти на всі запропоновані питання. Вільно висловлюйте свою думку з кожного питання і відповідайте так: якщо ваша відповідь на питання позитивна (Ви згодні), то у відповідній клітині листа відповідей поставте плюс, якщо ж ваша відповідь негативна (Ви не згодні) – поставте знак мінус.

Стежте, щоб номер питання і номер клітини, куди Ви записуєте свою відповідь, співпадали. Майте на увазі, що питання носять загальний характер і не можуть містити всі необхідні подробиці. Тому уявіть собі типові ситуації і не замислюйтеся над деталями. Не слід витрачати багато часу на обдумування, відповідайте швидко. Можливо, на деякі питання Вам буде важко відповісти. Тоді спробуйте дати ту відповідь, яку Ви вважаєте переважною. При відповіді на будь-яке з цих питань звертайте увагу на перші слова. Ваша відповідь повинна бути точно узгоджена з ними. Відповідаючи на питання, не прагніть справити свідомо приємне враження. Важлива не конкретна відповідь, а сумарний бал по серії питань.
 

Опитувальник
Чи багато у Вас друзів, з якими Ви постійно спілкуєтеся?
Чи часто Вам вдається схилити більшість своїх товаришів до ухвалення ними Вашої думки?
Чи довго Вас турбує відчуття образи, заподіяне Вам кимось з Ваших товаришів?
Чи завжди вам важко орієнтуватися в критичній ситуації, що створилася?
Чи є у Вас прагнення до встановлення нових знайомств з різними людьми? 
Чи подобається Вам займатися суспільною роботою?
Чи вірно, що Вам приємніше і простіше проводити більшість часу з книгами або за яким-небудь іншим заняттям, чим з людьми?
Якщо виникли які-небудь перешкоди в здійсненні Ваших намірів, то чи легко Ви відступаєте від них?
Чи легко Ви встановлюєте контакти з людьми, які значно старші за Вас за віком?
Чи любите Ви придумувати й організовувати з своїми товаришами різні ігри і розваги?
Чи важко Ви включаєтеся в нову для Вас компанію?
Чи часто Ви відкладаєте на інші дні ті справи, які потрібно було б виконати сьогодні?
Чи легко Вам вдається встановлювати контакти з незнайомими людьми?
Чи прагнете Ви добиватися, щоб Ваші товариші діяли відповідно до Вашої думки?
Чи важко Ви освоюєтеся в новому колективі?
Чи вірно, що у Вас не буває конфліктів з товаришами через невиконання ними своїх зобов'язань?
Чи прагнете Ви при слушній нагоді познайомитися і поговорити з новою людиною?
Чи часто у вирішенні важливих справ Ви приймаєте ініціативу на себе?
Чи дратують Вас навколишні люди і чи хочеться Вам побути одному?
Чи правда, що Ви зазвичай погано орієнтуєтеся в незнайомій для Вас обстановці?
Чи подобається Вам постійно перебувати серед людей?
Чи виникає у Вас роздратування, якщо Вам не вдається закінчити почату справу?
Чи переживаєте Ви почуття утруднення, незручності, якщо доводиться проявити ініціативу, щоб познайомитися з новою людиною?
Чи правда, що Ви стомлюєтеся від частого спілкування з товаришами?
Чи любите Ви брати участь у колективних іграх?
Чи часто Ви проявляєте ініціативу при вирішенні питань, що зачіпають інтереси Ваших товаришів?
Чи правда, що Ви відчуваєте себе невпевнено серед малознайомих Вам людей?
Чи вірно, що Ви рідко прагнете до доказу своєї правоти?
Чи вважаєте Ви, що Вам нескладно внести пожвавлення до малознайомої компанії?
Чи берете Ви участь у суспільній роботі школи?
Чи прагнете Ви обмежити круг своїх знайомих невеликою кількістю людей? 
Чи вірно, що Ви не прагнете відстоювати свою думку або рішення, якщо воно не було відразу прийняте Вашими товаришами?
Чи відчуваєте Ви себе невимушено, потрапивши в незнайому Вам компанію?
Чи охоче Ви приступаєте до організації різних заходів для своїх товаришів?
Чи правда, що Ви не відчуваєте себе досить упевненим і спокійним, коли доводиться говорити що-небудь великій групі людей?
Чи часто Ви спізнюєтеся на ділові зустрічі, побачення?
Чи вірно, що у Вас багато друзів?
Чи часто опиняєтеся в центрі уваги своїх товаришів?
Чи часто Ви бентежитеся, відчуваєте незручність при спілкуванні з малознайомими людьми?
Чи правда, що Ви не дуже впевнено відчуваєте себе в оточенні великої групи своїх товаришів?
Під час обробки результатів слід зіставити відповіді з дешифратором і порахувати кількість збігів окремо за комунікативними й організаторськими здібностями.

Лист відповідей

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

11

 

12

 

13

 

14

 

15

 

16

 

17

 

18

 

19

 

20

 

21

 

22

 

23

 

24

 

25

 

26

 

27

 

28

 

29

 

30

 

31

 

32

 

33

 

34

 

35

 

36

 

37

 

38

 

39

 

40

 

Дешифратор

Здібності

Відповіді

Позитивні

Негативні

комунікативні

запитання 1-го стовпчика

запитання 3-го стовпчика

організаторські

запитання 2-го стовпчика

запитання 4-го стовпчика

Оброблення результатів. Порівняйте відповіді з дешифратором і від слідкуйте кількість збігів окремо за комунікативними й організаторськими здібностями.

Потім необхідно обчислити оцінні коефіцієнти комунікативних (КК) і організаторських (Ко) здібностей, як співвідношення кількості співпадаючих відповідей за комунікативними (КХ) і організаторськими нахилами (ОХ) до максимально можливої кількості збігів (20), за формулами:

КК = КХ/20 і КО = ОХ/20

Для якісної оцінки результатів необхідно зіставити отримані коефіцієнти з шкальними оцінками.

Шкала оцінок комунікативних і організаторських схильностей

К

КО

Шкальна оцінка

0,10 – 0,45

0,20 – 0,55

1

0,46 – 0,55

0,56 – 0,65

2

0,56 – 0,65

0,66 – 0,70

3

0,66 – 0,75

0,71 – 0,80

4

0,76 – 1,00

0,81 – 1,00

5

При аналізі отриманих результатів необхідно враховувати такі показники:

Досліджуваний, який отримав оцінку 1, має вкрай низький рівень прояву організаторських або комунікативних схильностей.

Досліджуваний, який отримав оцінку 2, має комунікативні й організаторські нахили на рівні, нижче середнього. Не прагне спілкування, відчуває себе скуто в новій компанії, вважає за краще проводити час наодинці з собою, обмежує свої знайомства, зазнає труднощі у встановленні контактів з людьми і у виступі перед аудиторією, погано орієнтується в незнайомій ситуації, не відстоює свою думку, важко переживає образи. Прояв ініціативи в суспільній діяльності вкрай занижений, в багатьох справах він вважає за краще уникати ухвалення самостійних рішень.

Досліджуваний, який отримав оцінку 3, має середній рівень організаторських і комунікативних нахилів. Прагне до контактів з людьми, не обмежує круг своїх знайомств, відстоює свою думку, планує свою роботу. Проте потенціал цих схильностей не відрізняється високою стійкістю.

Досліджуваний, який отримав оцінку 4, відноситься до групи з високим рівнем проявлення комунікативних і організаторських нахилів. Не губиться в новій обстановці, швидко знаходить друзів, постійно прагне розширити круг своїх знайомств, займається громадською діяльністю, допомагає близьким, друзям, проявляє ініціативу в спілкуванні, із задоволенням бере участь в організації суспільних заходів, здатен ухвалити самостійне рішення у важкій ситуації.

Досліджуваний, який отримав оцінку 5, має дуже високий рівень виявлення комунікативних і організаторських здібностей. Активно прагне до організаторської і комунікативної діяльності, відчуває в ній потребу. Швидко орієнтується у важких ситуаціях, невимушено поводиться в новому колективі. У важливій справі або скрутній ситуації, що створилася, вважає за

краще ухвалювати самостійне рішення, відстоює свою думку і добивається, щоб вона була прийнята товаришами. Може внести пожвавлення до незнайомої компанії, любить організовувати різні ігри, заходи, наполегливий в діяльності, яка його привертає. Сам шукає такі справи, що задовольняли б його потреби в комунікативній і організаторській діяльності.

Слід зазначити, що методика констатує лише наявний рівень розвитку комунікативних і організаторських схильностей в даний період розвитку особи. Вони не залишаться незмінними в процесі подальшого розвитку людей. За наявності мотивації, цілеспрямованості і належних умов діяльності дані схильності можуть розвиватися.

Тименко Наталія Іванівна,
заступник директора Будинку 
дитячої та юнацької творчості
Тименко Ірина Тарасівна, 
керівник гуртка "Лідер" Будинку 
дитячої та юнацької творчості
м.Бориспіль

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

11 − four =