Головна » - Загальні новини - » Проект “Вивчаємо та реалізуємо свої права та обов’язки”


Проект “Вивчаємо та реалізуємо свої права та обов’язки”

Проект
"Вивчаємо та реалізуємо свої права та обов’язки"

Актуальність проекту. На даному етапі формування громадянського суспільства в нашій державі на чільному місці знаходиться проблема виховання громадянина України, здатного жити в правовій державі.
Основою демократичного ладу в правовій державі є людина, для якої демократія є природним середовищем задоволення її особистих та суспільних запитів.

Сучасна демократія вимагає від особи не лише знання правових основ, законів та законодавчих норм, а й політичної активності, усвідомлення нею власної ролі і значення у житті суспільства та відповідальності за долю своєї держави.
Питання правової освіти та правового виховання учнів особливо актуальне у зв'язку з тим, що недавно прийнятий кримінально-процесуальний кодекс, який передбачає в нашій країні створення дитячих судів, що розглядатимуть справи неповнолітніх, яким виповнилося одинадцять років. Отже, є потреба серйозно зайнятись правовим вихованням як у старших так і у молодших класах школи.
Необхідність проблеми правового виховання школярів на сучасному етапі, крім цього, зумовлена наступними основними факторами:
по-перше, однією із сторін всебічного розвитку особистості є наявність у неї високої культури поведінки, адже не можна вважати фізично здорову людину культурною, коли вона, маючи ґрунтовні знання, добре працюючи або навчаючись, порушує норми моралі чи законів;
по-друге, в Україні спостерігається тенденція зростання дитячої злочинності.
Тому здійснення правовиховної роботи з учнями є доцільним з перших днів перебування їх у школі.
 
Мета: ознайомити дітей зі своїми правами, і не менш важливо їх обов’язками.
 
Завдання:
•    організація роботи щодо вивчення дітьми Конвенції ООН про права дитини, відповідних законів України;
•    налагодження співпраці з державними органами, які опікуються захистом прав дітей;
•    організація роботи комісій з питань захисту прав дітей у навчальних закладах, районних, міських органах дитячого самоврядування;
•    створити дитячу громадську приймальню (хоча б на інтернет ресурсах);
•    поширення серед учнівської дітей та учнівської молоді інформації про роботу дитячої громадської приймальні;
•    формування вмінь використовувати отримані знання на практиці.
 
Терміни проведення: вересень-грудень 2014 року. (передбачено, що дитяча громадська приймальня продовжує свою роботу після завершення проекту)

Етапи реалізації

І етап (вересень-початок жовтня 2014)
•    проведення опитування серед учнів 5 – 11 класів на тему: «Право в моєму житті»;
•    підготовка до проведення відео-уроків або театралізованих вистав для учнів 1-4 класів на тему: «Знай свої права та обов’язки змалку»;
•    підготовка до проведення відео-уроків, тренінгів тощо для учнів 5-11 класів на тему: «Як часто я порушую права інших», «Як часто я не виконую свої обов’язки»;
•    підготовка до проведення конкурсу малюнків «Якими я бачу свої права в майбутньому»;
•    підготовка до проведення для учнів старшої школи КВК на правову тематику;
•    збір даних для відкриття дитячої громадської приймальні (налагодження співпраці з спеціалістами, визначення відповідальних за контролювання роботи дитячої громадської приймальні);
•    підготовка до проведення квестів, брейн-рингів серед учнів 9-11 класів на тему «Я знаю свої права та обов’язки».
 
 
ІІ етап (кінець жовтня-грудень 2014).
•    проведення відео-уроків або театралізованих вистав для учнів 1-4 класів на тему: «Знай свої права та обов’язки змалку»;
•    проведення відео-уроків, тренінгів тощо для учнів 5-11 класів на тему: «Як часто я порушую права інших», «Як часто я не виконую свої обов’язки»;
•    проведення конкурсу малюнків «Якими я бачу свої права в майбутньому»;
•    проведення для учнів старшої школи КВК на правову тематику;
•    проведення квестів, брейн-рингів серед учнів 9-11 класів на тему «Я знаю свої права та обов’язки»;
•    відкриття дитячої громадської приймальні та поширення інформації про її роботу;
•    підготовка до проведення круглого столу на тему: «Порушення прав людей. Можливі вирішення проблемних ситуацій», «Причини скоєння злочинів. Запобігання скоєнню злочинів. Можливі наслідки правопорушень» за участю учнів 10-11 класів, вчителів, психологів, соціальних педагогів, представників правоохоронних органів.
 
ІІІ етап (грудень 2014)
•    проведення круглого столу на тему: «Порушення прав людей. Можливі вирішення проблемних ситуацій», «Причини скоєння злочинів. Запобігання скоєнню злочинів. Можливі наслідки правопорушень» за участю учнів 10-11 класів, вчителів, психологів, соціальних педагогів, представників правоохоронних органів.
•    висвітлення проекту в ЗМІ та на сайті обласної ради дітей Київщини;
•    підведення підсумків організаторами проекту.
 
Налагодження партнерських відносин:
–         вчителі правознавства;
–         психологи;
–         соціальні педагоги;
–         представники правоохоронних органів;
–         соціальні служби;
–         правові громадські організації;
–         служби у справах неповнолітніх;
–         управління юстиції
–         тощо.
 
Презентація результатів діяльності:
–         Сайт та група в соціальній мережі ВКонтатке обласної ради дітей Київщини;
–         Матеріали на веб-сайтах соціальних служб, правоохоронних органів, громадських організацій;
–         Роздаткові буклети, листівки, плакати;
–         Публікації у газетах та журналах області, районів (міст), навчальних закладів.
 
Очікувані результати:
•    підвищити рівень обізнаності учнів про свої права та обов’язки;
•    навчити школярів не порушувати права інших;
•    розвивати роботу дитячої громадської приймальні;
•    сформування вміння використовувати отримані знання на практиці.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

eighteen − eleven =