[ST-breadcrumb]


Проект “Вивчаємо та реалізуємо свої права та обов’язки”

Проект
"Вивчаємо та реалізуємо свої права та обов’язки"

Актуальність проекту. На даному етапі формування громадянського суспільства в нашій державі на чільному місці знаходиться проблема виховання громадянина України, здатного жити в правовій державі.
Основою демократичного ладу в правовій державі є людина, для якої демократія є природним середовищем задоволення її особистих та суспільних запитів.

Сучасна демократія вимагає від особи не лише знання правових основ, законів та законодавчих норм, а й політичної активності, усвідомлення нею власної ролі і значення у житті суспільства та відповідальності за долю своєї держави.
Питання правової освіти та правового виховання учнів особливо актуальне у зв'язку з тим, що недавно прийнятий кримінально-процесуальний кодекс, який передбачає в нашій країні створення дитячих судів, що розглядатимуть справи неповнолітніх, яким виповнилося одинадцять років. Отже, є потреба серйозно зайнятись правовим вихованням як у старших так і у молодших класах школи.
Необхідність проблеми правового виховання школярів на сучасному етапі, крім цього, зумовлена наступними основними факторами:
по-перше, однією із сторін всебічного розвитку особистості є наявність у неї високої культури поведінки, адже не можна вважати фізично здорову людину культурною, коли вона, маючи ґрунтовні знання, добре працюючи або навчаючись, порушує норми моралі чи законів;
по-друге, в Україні спостерігається тенденція зростання дитячої злочинності.
Тому здійснення правовиховної роботи з учнями є доцільним з перших днів перебування їх у школі.
 
Мета: ознайомити дітей зі своїми правами, і не менш важливо їх обов’язками.
 
Завдання:
•    організація роботи щодо вивчення дітьми Конвенції ООН про права дитини, відповідних законів України;
•    налагодження співпраці з державними органами, які опікуються захистом прав дітей;
•    організація роботи комісій з питань захисту прав дітей у навчальних закладах, районних, міських органах дитячого самоврядування;
•    створити дитячу громадську приймальню (хоча б на інтернет ресурсах);
•    поширення серед учнівської дітей та учнівської молоді інформації про роботу дитячої громадської приймальні;
•    формування вмінь використовувати отримані знання на практиці.
 
Терміни проведення: вересень-грудень 2014 року. (передбачено, що дитяча громадська приймальня продовжує свою роботу після завершення проекту)

Етапи реалізації

І етап (вересень-початок жовтня 2014)
•    проведення опитування серед учнів 5 – 11 класів на тему: «Право в моєму житті»;
•    підготовка до проведення відео-уроків або театралізованих вистав для учнів 1-4 класів на тему: «Знай свої права та обов’язки змалку»;
•    підготовка до проведення відео-уроків, тренінгів тощо для учнів 5-11 класів на тему: «Як часто я порушую права інших», «Як часто я не виконую свої обов’язки»;
•    підготовка до проведення конкурсу малюнків «Якими я бачу свої права в майбутньому»;
•    підготовка до проведення для учнів старшої школи КВК на правову тематику;
•    збір даних для відкриття дитячої громадської приймальні (налагодження співпраці з спеціалістами, визначення відповідальних за контролювання роботи дитячої громадської приймальні);
•    підготовка до проведення квестів, брейн-рингів серед учнів 9-11 класів на тему «Я знаю свої права та обов’язки».
 
 
ІІ етап (кінець жовтня-грудень 2014).
•    проведення відео-уроків або театралізованих вистав для учнів 1-4 класів на тему: «Знай свої права та обов’язки змалку»;
•    проведення відео-уроків, тренінгів тощо для учнів 5-11 класів на тему: «Як часто я порушую права інших», «Як часто я не виконую свої обов’язки»;
•    проведення конкурсу малюнків «Якими я бачу свої права в майбутньому»;
•    проведення для учнів старшої школи КВК на правову тематику;
•    проведення квестів, брейн-рингів серед учнів 9-11 класів на тему «Я знаю свої права та обов’язки»;
•    відкриття дитячої громадської приймальні та поширення інформації про її роботу;
•    підготовка до проведення круглого столу на тему: «Порушення прав людей. Можливі вирішення проблемних ситуацій», «Причини скоєння злочинів. Запобігання скоєнню злочинів. Можливі наслідки правопорушень» за участю учнів 10-11 класів, вчителів, психологів, соціальних педагогів, представників правоохоронних органів.
 
ІІІ етап (грудень 2014)
•    проведення круглого столу на тему: «Порушення прав людей. Можливі вирішення проблемних ситуацій», «Причини скоєння злочинів. Запобігання скоєнню злочинів. Можливі наслідки правопорушень» за участю учнів 10-11 класів, вчителів, психологів, соціальних педагогів, представників правоохоронних органів.
•    висвітлення проекту в ЗМІ та на сайті обласної ради дітей Київщини;
•    підведення підсумків організаторами проекту.
 
Налагодження партнерських відносин:
–         вчителі правознавства;
–         психологи;
–         соціальні педагоги;
–         представники правоохоронних органів;
–         соціальні служби;
–         правові громадські організації;
–         служби у справах неповнолітніх;
–         управління юстиції
–         тощо.
 
Презентація результатів діяльності:
–         Сайт та група в соціальній мережі ВКонтатке обласної ради дітей Київщини;
–         Матеріали на веб-сайтах соціальних служб, правоохоронних органів, громадських організацій;
–         Роздаткові буклети, листівки, плакати;
–         Публікації у газетах та журналах області, районів (міст), навчальних закладів.
 
Очікувані результати:
•    підвищити рівень обізнаності учнів про свої права та обов’язки;
•    навчити школярів не порушувати права інших;
•    розвивати роботу дитячої громадської приймальні;
•    сформування вміння використовувати отримані знання на практиці.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

four × one =