Головна » - Загальні новини - » Проект “Правильний вибір професії – успішне майбутнє”


Проект “Правильний вибір професії – успішне майбутнє”

Проект
"Правильний вибір професії – успішне майбутнє"

Актуальність проекту. Проблема вибору професії завжди була актуальною і тим більше, залишається такою в сучасних умовах. Яку професію обрати – одне з головних завдань у житті кожної людини. З причини незнання правил вибору професії, ситуації на ринку праці, відсутності практичного досвіду професійної діяльності близько 40% молодих людей обирають професію, яка не відповідає їх інтересам, нахилам та вподобанням. Особливо значущою є проблема набуття учнями адекватних знань про певний рід професійної діяльності, власні можливості оволодіння нею.

На ринку праці склалася парадоксальна ситуація – безробіття і дефіцит кадрів. Значна частина молоді після закінчення навчального закладу змушена працевлаштовуватися не за фахом, одержувати статус безробітного або взагалі виїжджати в пошуках роботи за межі області або держави.

Як показує аналіз ринку праці нашого регіону, фахівці, що мають кваліфікацію за масовими робочими професіями, в останні роки стабільно затребувані на підприємствах. За даними Київського обласного центру зайнятості у 2013 році були зареєстровані 37167 вакансій, з них – у сфері сільського господарства – 6198, у переробній промисловості сільськогосподарської продукції – 7932. Найпопулярнішими професіями, які сьогодні мають попит, є професії висококваліфікованих робітників-слюсарів, токарів, шахтарів, електрогазозварювальників, водіїв, кухарів, продавців та інших представників робочих професій. На ринку праці регіону, як і раніше, у надлишку економісти, юристи, бухгалтери, товарознавці, технологи, секретарі та інші.

Проблема підготовки учнів до свідомого вибору професії стає особливо актуальною тому, що орієнтація на певну професійну діяльність, визначення та розвиток своїх здібностей, свідомий вибір свого життєвого шляху є невід’ємною складовою всього навчально-виховному процесу в школі.

Мета: розширити знання старшокласників про актуальні і перспективні професії, допомогти зробити правильний вибір професії відповідно до вподобань та здібностей учнів, сприяти проведенню допрофесійної підготовки (стажування).

Завдання:

  • проаналізувати вподобання старшокласників щодо професій, а також з якими проблеми вони стикаються при їхньому виборі;
  • ознайомити учнів з існуючими професіями, та їх попитом на ринку праці;
  • виявити та формувати в школярів стійкі професійні інтереси, здібності і можливості;
  • формувати здатності у старшокласників до самостійного й усвідомленого рішення щодо свого професійного вибору;
  • допомогти учням у ґрунтовному аналізі їхніх бажань, інтересів, нахилів, здібностей, стану здоров'я та відповідності цих факторів обраній професії.

Термін проведення: протягом 2014-2015 н.р.

Етапи реалізації

І етап (вересень)

  • анкетування та описування старшокласників «Моя майбутня професія», «Чи залежить успіх людини від обраної професії»,«Кому обирати: тобі чи батькам?» тощо.
  • налагодження партнерських стосунків із центром зайнятості, з метою влаштування екскурсій та стажувань на виробництвах;
  • складання графіку екскурсій на виробництво та зустрічей зі спеціалістами відповідно до анкетування та попиту на ринку праці;
  • підготовка до проведення круглого столу спільно з центром зайнятості на тему «Позитивні та негативні чинники що впливають на вибір майбутньої професії старшокласника»;
  • підготовка до проведення конкурсних програм, ділових ігор тощо;
  • складання домовленості (не обов’язково письмової) про стажування на виробництвах;
  • підготовка до проведення профорієнтаційних тренінгів, виховних годин спільно з центром зайнятості.

ІІ етап (жовтень 2014 – квітень 2015)

  • проведення круглого столу спільно з центром зайнятості на тему «Позитивні та негативні чинники що впливають на вибір майбутньої професії старшокласника»;
  • підписання угоди про співпрацю з Київським обласним центром зайнятості;
  • проведення екскурсій на виробництва;
  • проведення стажування на виробництвах;
  • організація дня профорієнтації протягом року (один раз у два тижня протягом навчального року презентації учнями різних професій, роблячи акцент на робітничих професіях);
  • проведення профорієнтаційних виховних годин, тренінгів тощо спільно з центром зайнятості;
  • проведення конкурсних програм «Живи і працюй в Україні», конкурс майбутніх підприємців «Мій перший мільйон», ділової гри «Як влаштуватись на роботу?» тощо;
  • систематичне висвітлення результатів проекту;
  • підготовка до підсумкової конференції.

ІІІ етап (травень 2015)

  • проведення моніторингу результатів реалізації проекту;
  • узагальнення результатів, оформлення методичних матеріалів, даних моніторингових досліджень;
  • проведення підсумкової конференції;
  • підведення підсумків між організаторами.

Налагодження партнерських відносин:
–         центри зайнятості;
–         підприємства та виробництва;
–         відділи преси та інформації обл-, міськ- та райдержадміністрації;
–         громадські організації;
–         теле-, радіокомпанії;
–         тощо.

Презентація результатів діяльності:
–         Сайт та група в соціальній мережі ВКонтатке обласної ради дітей Київщини;
–         Роздаткові буклети, листівки, плакати;
–         Публікації у газетах та журналах області, районів (міст), навчальних закладів.

Очікувані результати:
–       прищепити необхідність розвитку комунікативних дій (грамотно ставити питання, інформувати, презентувати свою позицію, давати рекомендації, брати активну участь в дискусії);
–       підвищити позитивний імідж робітничих професій й усвідомлення можливостей креативності та творчості таких професій;
–       сформувати власне ставлення, власну позицію, що сприяє вибору успішної професії;
–       забезпечити профінформаційні, профконсультаційні потреби учасників проекту;
–       розвивати лідерський та соціальний потенціал школярів-організаторів проекту.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

ten − three =