[ST-breadcrumb]


Довкілля і людина: екологічна рівновага і ґендерна рівність

100_195920 травня в районному ЦДЮТ відбувся районний збір лідерів учнівського самоврядування. Практичний психолог ЦДЮТ Наталія Василівна Бабенко провела  тренінгове заняття для молоді, присвячене гендерним стереотипам, девізом якого стали  слова: «Ми–різні, але ми–рівні!». Велику увагу вона приділила засвоєнню інформації через ігрову форму виконання завдань.

 

Із великим задоволенням діти виконали вправу “Вчора, сьогодні, завтра”, де мали змогу обговорити  традиційні уявлення ролі жінки й чоловіка в різний час та в різному суспільстві. Також було проведене анкетування, яке дало змогу визначити, що для дітей 13-16 років на першому місці є сім’я.

Знання, отримані у формі цікавого тренінгу й надалі допомагатимуть юним лідерам,  адже там, де панують стереотипи, не залишається місця для буяння творчої фантазії.

Учасники збору лідерів працювали у командах: «Лісова стража», «Зелений щит», «Еколог», «Паросток» і «Веселка».  

Діти захоплено складали колажі на запропоновані їм проекти «Знати. Зберігати. Відновлювати», «Затишне подвір’я», «Зелена школа», «Квітуче місто» та «Заочна подорож». А після того, як завдання було виконане, вихованці активно захищали свої міні-проекти: склали й озвучили цілу низку заходів, які можна реалізовувати в межах школи й цілого району, відобразили своє глибоке розуміння ситуації й показали творче мислення.

Спробували себе лідери учнівського самоврядування й у якості журналістів. Адже всі гуртом  працювали над стінгазетою «Збережемо ліси для нащадків!», придумуючи своєрідні заповіді юного природолюба.

А от інша вправа, що дістала назву «Конструктор нової цивілізації» вимагала від учасників не лише креативності, але й всебічного розвитку, здатності прогнозувати та проектувати. Команди шукали шляхи подолання певної екологічної проблеми на різних щаблях суспільства.  Так, діти писали на спеціальних робочих картках, щоб вони зробили для планети, як учні, батьки, вчителі, журналісти, голови сільських рад та найвищі керівники держави.

Наостанок вихованці всім дружнім гуртом створили чудовий колаж із малюнків, який назвали урочисто й, водночас, радісно: «Збережемо красу Землі!».

І, нехай, не всі проекти й ідеї юних лідерів втіляться в життя вже сьогодні. Адже сьогодні вони були не лише слухачами, але й активними учасниками подій. До них дослухалися дорослі й однолітки. І саме сьогодні кожен із вихованців  вкотре знайшов для себе підтвердження того, що всі ми відповідальні за спільний дім під назвою Планета Земля.

Для педагогів психолог Центру творчості також провела пізнавальне зняття з елементами тренінгу, метою якого було створення психологічно сприятливої атмосфери для роботи й спілкування та допомоги педагогам серед великої кількості талановитих дітей визначити обдарованість, креативність.

Найбільше позитивних емоцій учасники заняття-тренінгу отримали під час роботи в групах, кожній з яких було  запропоновано заповнити макет. Іншими словами – побудувати й заселити «Будинок творчого педагога». Ігрове завдання чітко виявило розуміння й відчуття учасниками свого професійного завдання й рис, що мають бути притаманні творчому працівникові освіти.

Наостанок педагоги замислилися над притчею про музичні інструменти, з яких зробити талановитий оркестр вдалося лише мудрій, творчій людині. Адже таким «диригентом» щодень, заходячи до класних кімнат, виступають й вони самі. Бо найкращим  взірцем для дитини завжди залишається сама особистість вчителя.

100_2010100_1942100_1959

Тетяна Голяк, культорганізатор 

Іванківського ЦДЮТ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

18 − five =